måndag 22 juli 2013

Ullared dag 2/mus nummer 5...

Älsklingen beskrev den ju den oidealiska campingen igår.. så på kvällningen flyttade vi oss för att kunna lufta katten och för att vi själva skulle få mer privat space. Vi ställde oss på Gekås husvagnsparkering. Vid den tiden på dygnet var den tom och Lotus kunde få härja fritt kring bergshällar och buskage.

Själva myste vi med godis, ostkrokar och ett parti poker (gissa vem som vann)...

Plötsligt ser vi Securitas köra mot oss. Vi insåg att vi skulle bli bortchasade från vår idealiska nattplats.
   "Vi säger att vår katt smitit, så får vi säkert stanna kvar", sa jag till hustrun.

Sagt och gjort...

Securitas-kvinnan såg skeptiskt på oss. "Ni får inte stå här ändå. Och tror ni verkligen att er katt kommer tillbaka? Ni bor väl inte här?"

Jag märkte att hon inte ens trodde vi hade en katt, utan att allt bara var ljug från början till slut. Vi försökte vädja... och Vera förklarade: "Vi skulle bara släppa ut..."

Men hallå! Älskling!! Hur tänkte frugan? Hon kunde ju inte stå och säga sanningen när vi sagt att Lotus smitit! I alla fall fick vi köra ut Gerd från parkeringen och medan Securitas låser bommen kommer vår bejbi... stolt... med en mus i munnen.

Ja jösses, jag fick lyfta både katt och råtta i famnen och bära dem mot husbilen. Tack och lov hoppade den lilla ofrivilla passageraren ur munnen på Lotus. Securitas vinkade glatt när de såg att vi hittat katten...


Nån annan som vinkade glatt var hustun i morse när hon gav sig iväg för att shoppa.. klockan 8!
Kvart över 8 ringde hon och sa att jag fick komma med Gerd för att ta en perfekt dagplats för att Lotus skulle ha skugga, jag nära till bad och hon själv nära till Gekås.. Japp, och iväg for jag..

Problemet var att jag inte hann checka ut oss... som tur är, så är jag igång med löpträning igen och fick mig ett pass i arla morgon.. 
Jag intog badstranden samman med några pappor och barn... inte en mammis så långt ögat nådde..
Jag njöt av sol och bad... Mmmm!

Vid lunchdags tog jag mig "dit" för att sammanstråla med frun och Gekås-påsar... Området var rena rama galenskapen enligt min mening.. men Vera började prata om teknik-avdelningen, dit männen ofta går.. hon nämnde en solcells-laddare.. och innan jag visste ordet av var JAG där! Inne i kvinnokriget med kundvagnar!! OTROLIGT!!!
Inte hittade jag nån laddare. MEN, jag hittade den här! .. Och det är snudd på att den var värd besväret att vistas på "området" en liten stund...

Nu packar vi ihop oss, Lotus, Gerd och Gunnel och far norrut mot Bohusläns havsbad.


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar