lördag 15 november 2014

Skrotpyssel...

Igår var en riktigt pyssel dag, monterade ihop skrivbordet som jag FICK av min jobbarkompis Malin nere i källaren.

Så nu slipper jag använda hela köksbänken (och stöka ner hela köket i flera dagar)med mina pyssel projekt.

Entusiastisk över den nya platsen satte jag genast igång med projekt som väntat länge.

Jag gjorde ljus stakar av små rusor (järnskålla, stål som runnit ut )som jag samlat på jobbet..Dom har skämtsamt retat mej för"skrotsamlaren" mååånga år ,när jag samlar ihop olika järnformationer som annars skulle städats bort.

Jag tycker att det är vackert, dom är intressanta och alla har en helt unik formation..Men för andra så är det kanske just bara "skrot"..





Jag målar dom och sätter dit ljushållare och kanske nåt litet "piff"..

Tre vita och en svart blev det igår..


En annan ide´jag har med mitt "skrot" är att göra en klocka.. men det är på planerings stadiet än..


Jag älskar att fixa,trixa, måla ..Göra om gamla saker så dom passar in i hemmet, som lampetterna jag gjorde sist..för att matcha taklampan..har nog lite "pippi" på lampetter.




Jag kan sitta i timmar ..en hel dag och pyssla eller trixa med foton..tiden bara försvinner. Precis som för Annika när hon skriver på manuset till boken Lustjakt.

Den ska jag få göra bokomslaget till.. även där finns en ide´..men ska förfinas. Boken blir riiiktigt bra, nån författare blir jag aldrig, det är svårt, många trådar att hålla i, så jag lämnar den biten till Annika som har skrivartalangen...men jag kan ju göra omslagen!

// VERA

9 kommentarer:

  1. Wow.....vad snygg den svarta lampetten är som du har gjort av det du kallar för rusor!!
    (ja, dom andra är också snygga förstås)
    Inga funderingar på att börja sälja?
    För övrigt tycker jag att er blogg är kanonbra=)
    Kul att läsa om er!
    Ni är garanterat en stor inspiration får många.
    Keep going!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara instämma med ett stort WOW! Vilka härliga ljusstakar! fasiken att man inte jobbar i stålverk - fast å andra sidan är jag nog både för kort och för klen för det... däremot gillar jag att pyssla även om jag tecknar mer just nu.
    Kanonkul att läsa om ditt nya pysselrum! Igenkänningsfaktorn är stor - köksbordet används och sedan kommer familjen och vill ha bordet! Hm...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för dom glädjande orden ! :) Men , nä .. jag brukar mest bara fixa för "husbehov ", sånt som passar hemma. Tycker någon att det är fint brukar jag göra och ge bort till dom med.. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack igen .. kul att ni gillar "skrotet"..Hahahaha.. ja, Ann-Charlotte.. Annika fick spader när jag brett ut mej i hela köket ..med färgburkar och tillbehör i flera dagar.. :) Vad tecknar du?..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har gillat på Insta ;) Ann-Charlotte14 heter jag där. Så där kan du kolla igen. Det blir mest kvinnor av olika slag - eller mest - det är ju 100%!!! Det roar mig och karlar kan man inte teckna, det går bara inte, har aldrig gjort de ser oftast ut som gärdesgårdsstörar eller spaggetipinnar!!! Inte min grej liksom... roligare att teckan kvinnor/tjejer för då kan man göra lite som man vill och dekorera osv...

      Återbruk är härligt!! De är verkligen både ovanliga och snygga dina snuror eller vad det nu var det hette ;)

      Radera
    2. jag trasslade nog om bokstäverna i ordet snuror som inte alls var snuror, sorry

      Radera
    3. Hahahaha.. "skrot".. passar ju med..även om det är fint! Jag vet att du tecknat kvinnor..men undrade om du har nåt projekt (över hela köksbordet ) just nu som du tecknar på.. :)

      Radera
    4. Jo, men jag tog bort det för stunden. Får slänga ut det imorgon igen. Måndagar är min sångardag. Fast oftast är köksbordet fyllt av mina saker - böcker, noter, anteckningar, datorn, kaffekopp, färger, papper, penslar osv.... jag är förvånad över att övriga familjemedlemmar inte slängt ut mig än. Så måste man ställa tillbaka ifall nu någon händelsevis vill äta och jag blir sur för jag inte har en egen plats. Annars ska det bli projket här: med tema bara jag kommer på vilket så... eller det har jag men det känns som mina närstående har ett stort frågetecken i pannan över regnbågar!
      Är det din Annika som är datanörden i er familj? Ingen av er som har MAC??? Avskyr när jag får problem.

      Radera
  5. Regnbågar är vackra ! :) Japp .. Annika är data nörden ! Hon kanske har nåt bra råd..maila henne ang ditt problem.. vem vet hon kanske har nåt tips? :)

    SvaraRadera