onsdag 25 oktober 2017

Billigt är ballt

En urrig höstdag när regnet jävlas, på samma sätt som jag beskrev i går, vill man bara sitta inne och mysa när man är ledig. Eller helt ledig kanske man inte är när man har en tid på hälsocentralen 8:20 på morgonen ... Visst börjar man bli gammal på riktigt när blodtrycket spökar och man måste dit på kontroll.

Jag väckte Vera vid sju (också hon ledig) och vi tog oss ner på bruket. Provtagningen var raskt avklarad, sedan fick frugan en underbar idé. Vi skulle käka frukost på Hanssons som börjat med frukostbuffé. 
Fantastiskt gott var det och känslan blev "hotellfrukost" - för bara 55 kronor per person!

Mätta och belåtna tog vi oss vidare till Spar-Arne och där gjorde vi nästa klipp: Marsmallowspåsar för 1 kr styck! Hur bra är inte det nu när vi ska vara barnvakt ett par dagar.
   Vera stoppade genast två påsar i korgen. 
   Bara två, tänkte jag och tryckte ner tre påsar till. 
   "Du, ska vi inte ta en hel låda?" 
   Vera tittade storögt på mig. "En hel låda?!" 
   "Ja, de är ungarnas favoriter, är mjuka och färska och bäst-före-datum nästa sommar ..."
   Det blev en kompromiss, 10 påsar för tio spänn. Kan man annat än älska att bo i Hofors!

Nu är vi hemma och blogginlägget igår gav mersmak. Men innan jag kunde komma igång var jag tvungen att fixa med både bloggsidan och hemsidan, allt var förfärligt eftersatt. 
   Hemsidan är nu en kopia av den ursprungliga, med skillnaden i adressen. annikaochvera.se heter istället annikaochvera.blogspot.se och är helt gratis. Varför betala drygt 1500 spänn för en webbadress med åtta bokstäver mindre? 

Billigt är ballt, har alltid varit en slogan som passar oss!


// Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar